Nieuwe website en huisstijl

14 november 2022 15:40

Met de overname van de Stofwisseltour van Stofwisselkracht hebben we de nieuwe website op 17 oktober op de 'Dag van Krachtenbundeling tegen Stofwisselingsziekten' live gezet. Alleen de afglopen maanden zijn wij ons ervan bewust geworden dat het logo niet erg onderscheidend is van het logo Stichting Stofwisselkracht. In eerste instantie vonden wij, net als Stan en Marike, dit geen probleem. Alleen het gevoel dat dit niet klopt bleef ons achtervolgen, want de Stofwisseltour is toegankelijk voor alle stichtingen, vereningingen en teams die stofwisselingsziekten de wereld uit helpen. 

De kleuren van de nieuwe huisstijl van de Stofwisseltour waren snel gekozen: blauw, rood en groen. De Stofwisseltour is immers het grootste sportieve evenement in Nederland, vandaar ook de rode en blauwe kleur. Daarnaast heeft rood de link met Stichting Stofwisselkracht waar alles mee begon, maar ook de link met ons DNA. Het groen kwam de voorgaande edities al terug in de fiets- en wandelshirts en zal nu de link zijn met de foutjes dat bij stofwisselingsziekten in het DNA zit. 

Om er zeker van te zijn dat we met een nieuwe huisstijl de juiste weg in slaan, zijn we zelf gaan tekenen. Anne Claire is immers grafisch vormgever, dus ontwerpbureaus zijn niet nodig. Een nieuwe huisstijl bestaat namelijk niet alleen uit een nieuw logo, maar heeft invloed op alle materialen, die worden gebruikt om de Stofwisseltour aan te kleden. Toen het logo naar onze tevredenheid eenmaal op papier stond en wij echt achter de keuze stonden om ervoor te gaan, hebben we het voorgelegd aan San en Marike. Ook zij vinden het een mooi logo en het DNA met de foutjes is herkenbaar.

Hopelijk vinden jullie het logo ook een mooie toevoeging, want het logo zal uiteraard overal in terug komen.